donderdag 2 november 2017

Voorbereidingen voor de kerst / Christmas Preparations

Hey, hey!


  

De kerstman is druk met de voorbereidingen voor kerst. Net als ik. Elk jaar maak ik een kaart voor 'speciale' ontvangers. Dat zijn nooit kaarten die je snel in elkaar flanst. Bij Santa's Suit en de Santa Builder Framelits, had ik meteen het idee een echte waslijn te gaan maken. Ik moest alleen even nadenken over hoe ik die zou opbouwen. Het is een mini pop-up geworden, gemaakt van 4 strookjes Cardstock van 1,5 x 3 cm die gerild zijn op 1,5 cm. Je plakt ze eerst op de basiskaart, daarna plak je voor een mooie afwerking er een paneel Designer Series Paper overheen. 

Daarna is het een kwestie van versieren.




Santa is busy preparing for Christmas. And so am I. Every year I make a Christmas card for 'special' recipients. These are never cards that you throw together in a jiffy. When I saw Santa's Suit and the Santa Builder Framelits, I immediately thought I'd  build a real clothes line. All I had to do was figure out how to erect it. What I came up with is a mini pop-up, made of 4 strips of Cardstock measuring " x 1¼", scored at ". You adhere these to the base card first, then you adhere a panel of Designer Series Paper on top for a nice finish.

After that it's just a matter of decorating.



Alle staande versieringen zijn dubbelzijdig, je moet de kaart natuurlijk van alle kanten kunnen bekijken. Ik heb zo twaalf kaarten gemaakt. Dat waren 24 broeken, 24 jasjes, 24 kerstbomen enz. en maar liefst 96 wasknijpers. Die waren nog de grootste uitdaging omdat ze zo pietepeuterig zijn. Zo, mijn speciale kaart voor dit jaar is klaar. Nu ga ik vrolijk verder met het verzinnen van nog meer kaarten en kerstversieringen. Beetje Bing Crosby en anderen op de achtergrond, ik kan geen mens vertellen hoe gelukkig ik dan ben!

96 wasknijpers / 96 clothes pins 



All the upright decorations are double-sided because the card has to look good from any angle. I have made twelve of these cards. So 24 pairs of trousers, 24 jackets, 24 Christmas trees etc. and no less than 96 clothes pins. They were the biggest challenge because they're so fiddly. Right, this year's special card is ready. Now I can happily continue thinking up more cards and Christmas decorations. Bing Crosby and some others crooning away in the background, I can't tell you how happy this makes me!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten