donderdag 19 juli 2018

Very Vintage Bag

Hey, hey!


Very Vintage Stamp Set

In de jaarcatalogus staan altijd een paar stempelsets die "Just for Hosts" zijn. Dat betekent dat je ze niet kunt kopen, maar dat je ze kunt verdienen als je een party geeft waar voor € 200 verkocht wordt (exclusief verzendkosten). Je koopt ze met je verdiende Stampin' Rewards.

Toen ik de host stempelset Very Vintage voor het eerst zag, was ik helemaal weg van het bijtje. Ik maak weinig vintage dingen, het past gewoon niet zo bij mijn stijl, maar deze stempels zijn zo mooi dat ik wist dat het wel goed zou komen.
When I first saw the Very Vintage host stamp set, I fell in love with the bee. I don't normally do vintage, it's just not my style, but these stamps are so beautiful that I knew I couldn't go wrong.



Ik besloot een geschenktasje te maken met een losse bovenkant, waarvoor ik de grootste cirkel van de Stitched Shapes Framelits heb gebruikt. Die hebben zo'n sjiek stikrandje extra. De grootste cirkel is wel een aparte maat nl. 2⅞" en dat bepaalde weer de maten van het tasje.
I decided to make a gift bag with a loose top, for which I have used the largest circle of the Stitched Shapes Framelits. They have such an elegant stitched border. The largest circle, however, is an unusual size as it measures 2⅞", which dictated the size of the bag.
Natuurlijk heeft Stampin' UP! het prachtigste papier, maar voor mijn tasje besloot ik zelf te stempelen. Voor de vintage look heb ik Very Vanilla card stock genomen en gestempeld in Crumb Cake. De sluiting van het tasje is van Crumb Cake card stock. Een Gold Library Clip erop en het is helemaal af.
Of course Stampin' UP! have the most beautiful paper, but for my bag I decided to stamp my own paper. For a vintage look I've used Very Vanilla Cardstock and I stamped in Crumb Cake. The bag topper is in Crumb Cake Cardstock. Add a Gold Library Clip for the finishing touch.


Gold Library Clips


Je kunt het tasje maken van een vel A4 - je snijdt het op maat op 11¼" x 8".
If you work in American A4, you will be able to make this bag to these sizes it just means that you have a narrower glue flap than I am normally comfortable with. I prefer a half inch glue strip.
The paper size is 11" x 8".
Met de lange zijde boven bevinden de rillijnen zich op
2⅞" / 5⅜" / 8¼" / 10¾"
op 4⅛" en op 9½" maak je een rillijn van ongeveer 1¼"
dan keer je het papier en je maakt een rillijn op 2½"
With the long side top you score at
2⅞" / 5⅜" / 8¼" / 10¾"
at 4⅛" and at 9½" you score down to about 1¼"
turn the paper and score at 2½"
Het filmpje hieronder toont je de rest, veel plezier met het kijken.
The video below shows you the rest, have fun watching.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten