donderdag 27 september 2018

Advent Calendar



Hey, hey!
De R zit in de maand, dus ik dacht maar eens een adventskalender te maken. Ik moet eigenlijk beginnen aan mijn kerstkaarten, maar toen ik daarover liep na te denken (ik probeer elke dag 10 000 stappen te lopen - dat is zo'n 8 kilometer en dan krijg ik gewoon heel goede ideeën tijdens het lopen!) kwam ik op dit idee.
Ik had aanvankelijk het Santa's Workshop Memories & More Card Pack besteld voor mijn kerstkaarten … ze zijn nu dus gebruikt voor mijn adventskalender. Ik bestel ze gewoon nog een keer.
Hey, hey !
Christmas is a-coming, so I thought I'd make an advent calendar. I really ought to be starting on my Christmas cards, but when I was thinking about this during a walk ( I try to set 10,000 steps a day - which is about 5 miles during which I get the best ideas!) I came up with this one.
I had originally bought the Santa's Workshop Memories & More Card Pack for my Christmas cards … so now they've been used for my advent calendar. I'll just order them again.



Ik heb niet zo heel ruimte voor een grote adventskalender. Ik heb veel te veel kerstdingetjes om neer te zetten, en ja, niet alleen in de huiskamer. Daarom heb ik deze compacte versie van een kalender verzonnen
Ik hoef alleen maar elke dag de kaarten in het lijstje te verwisselen, vernuftig nietwaar?
Now I don't have that much room for a large advent calendar. I have too many Christmas goodies to display, and yes, in more than one room in my house. That is why I have created this compact version of a calendar.
All I need do is exchange the card in the frame every day, ingenious don't you think?
Ik heb eerder een lijst gemaakt, met een schuine rand (zoek maar eens op mijn blog naar handmade frame). De lijst van de kalender heeft vierkante randen.  
I have made a frame before, with a bevelled edge (search for handmade frame on my blog). The calendar frame has square edges.



Om de kaarten steeds te kunnen verwisselen, heb ik stukjes magneetvel in de hoeken van de kaarten geplakt, die zich vasthechten aan de magneetjes die in de lijst geplakt zijn.
To make the cards interchangeable, I have adhered bits of magnetic sheet to corners of the cards, which will then adhere to the magnets that I've stuck on the frame.
In de instructiefilm kun je zien hoe het werkt en hoe ik een en ander gemaakt heb.
In the tutorial video you can see how things work and how I have made them.



Nu de maten, voor een afbeelding van 4" x 6" (10,15 x 15,25 cm) in de lijst, dat is de maat van de grote kaart uit het Memories & More Card Pack.
Here are the measurements for a 4" x 6" (10,15 x 15,25 cm) image in the frame, which is the size of the large card in the Memories & More Card Pack.
Voor de lijst:
-       2 stukken Card Stock van 3¾" x 9½" (9,50 x 24,15 cm)
-       2 stukken Card Stock van 3¾" x 7½" (9,50 x 19,05 cm)
For the list:
-       2 pieces of Card Stock of 3¾" x 9½" (9,50 x 24,15 cm)
-       2 pieces of Card Stock of 3¾" x 7½" (9,50 x 19,05 cm)
Voor de achterkant:
-       1 stuk Card Stock van 7" x 9" (17,80 x 22,85 cm)
For the back piece:
-       1 piece of Card Stock of 7" x 9" (17,80 x 22,85 cm)





De rillijnen voor de zijkanten van de lijst:
The score lines for the sides of the frame:
-       met de korte kant boven rillen op:
¾" / 1½" / 2¼" / 3" (1,9 / 3,80 / 5,70 / 7,60 cm)
-       with the short side top score at:
¾" / 1½" / 2¼" / 3" (1,9 / 3,80 / 5,70 / 7,60 cm)
-       keer het papier met lange zijde boven en ril links op ¾" (1,9 cm) tot aan de tweede rillijn
-       ril rechts op 9" (22,85 cm) dat is bij de twee stukken van 9½" (24,15 cm)
-       en rechts op 7" (17,80 cm) dat is bij de twee stukken van 7½" (19,05 cm)
-       turn the paper, with long side top score on the left at ¾" (1,9 cm) as far as the second score line
-       on the right score at 9" (22,8 cm) that is on the two 9½" (24,15 cm) pieces
-       and on the right at 7" (17,80 cm)  that's on the two 7½" (19,05 cm) pieces



Voor de standaard:
-       een strook Card Stock van 2" x 7¼" (5,1 x 18,40 cm)
-       een strook stevig papier/karton van 1⅞ x 4⅜" (4,75 x 11,10 cm) voor de versteviging
For the stand:
-       a 2" x 7¼" (5,1 x 18,40 cm) strip of Card Stock
-       a 1⅞ x 4⅜" (4,75 x 11,10 cm) strip of sturdy paper/ cardboard to reinforce
Met de lange zijde boven, ril op:
With the long side top score at:
-       ⅝" / 2⅛" / 6⅝" (1,6 / 5,40 / 16,85 cm)
-       keer om en ril op 1⅜" (3,50 cm)
-       ⅝" / 2⅛" / 6⅝" (1,6 / 5,40 / 16,85 cm)
-       flip and score at 1⅜" (3,50 cm)


Oh, ja om de magneetjes perfect te plaatsen heb je een stukje card stock van 8,25 x 13,35 cm nodig.
Oh, yes to perfectly place the magnets, you will need a piece of card stock measuring 3¼" x 5¼".


Zo, en nu ga ik het Santa's Workshop Memories & More Card Pack opnieuw bestellen voor mijn kerstkaarten.
Okay, now I'm off to order the Santa's Workshop Memories & More Card Pack again for my Christmas cards.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten