woensdag 12 december 2018

Rood met Witte Stippen




Hey, hey!
Aan deze verpakking hangt een heel verhaal, ga er maar eens lekker voor zitten.
This packaging has quite a story to it, so make yourself comfortable.
Kerstmis is al heel lang echt een ding in mijn familie. De boom, de versieringen, de aanloop naar de feestdagen. Net als voor veel mensen is dit feest voor mij omgeven met tradities.
Mijn broers, zusje en ik hadden vroeger allemaal een kerstversiering die we zelf hadden mogen uitkiezen in de winkel. Ieder jaar was het opnieuw feest als 'jouw' ding weer tevoorschijn kwam uit de dozen met kerstspullen wanneer we weer mochten meehelpen de kerstboom te zetten.
Christmas has been big in my family for a long time. The tree, the decorations, the run-up to the holidays. Just as for many people, this holiday is surrounded by traditions for me.
When young my brothers, my sister and I all had our very own decoration that we had been allowed to choose in the shop. It was great fun every year when 'your' thing reappeared from the boxes with the decorations when we were once again helping to decorate the Christmas tree.
Mama vertelde in de kersttijd altijd verhalen over alle dingen die in onze boom hingen. Het kwam er meestal op neer dat een versiering zich alleen en verdrietig ergens bevond - dan kwam de kerstfee, die betoverde dat ding en zo kwam de ster, de kabouter, het lantaarntje -  en vul maar in - dan in onze kerstboom te hangen. Heerlijk!
During the holiday season mummy used to tell stories about all the things that were on our tree. It usually boiled down to a decoration being sad and lonely somewhere - then the Christmas Fairy would come along and enchant it and that was how the star, the elf, the lantern - you get the point - ended up in our tree. Good times!



Dit is 'mijn' engeltje. Het is meer dan 55 jaar oud. Mijn oudste broer had een rode kerstbal met witte stippen en die is helaas een paar jaar geleden stuk gevallen.
This is 'my' angel. It's over 55 years old. My eldest brother had a red and white polka dot bauble and sadly this fell to smithereens some years ago.
Ieder jaar is mijn moeder een beetje verdrietig als ze eraan denkt dat die bal kapot gevallen is. Ze zegt dan steeds: "Ik ben blij dat ik hem zelf heb laten sneuvelen, maar jammer is het wel."
Every year my mother is a little sad when she thinks about this particular bauble breaking. She will say: "I am glad I was the one to drop it, but it is such a shame."
Laat ik nu gisteren bij de HEMA toevallig zo'n rood-met-witte-stippen kerstbal gezien hebben. Ik heb hem meteen gekocht voor mijn moedertje.
Yesterday I happened to see such a red and white polka dot bauble in a shop. I bought it immediately for my sweet mother.
Ik heb deze verpakking speciaal voor deze bal ontworpen om hem in cadeau te geven. Ik denk wel dat ze er blij mee zal zijn.
I have specially designed this packaging for this bauble to give it to her in. I think she is going to like it.


Het doosje
The Box
2 stukken Shaded Spruce van 27,30 x 18,75 cm
Ik heb het papier eerst bestempeld met Versamark voor een subtiele afdruk met het rendier uit Cookie Cutter Christmas.
2 pieces Shaded Spruce measuring 10¾" x 7⅜"
I have first stamped on the paper with Versamark to get a subtle tone-on-tone look with the reindeer from Cookie Cutter Christmas.
-       leg wat de bovenkant moet worden links, ril met lange zijde boven op: 6,35 en 18,40 cm
-       met de korte zijde boven rillen op: 8,90 en 17,80 cm
-       leg nu wat de bovenkant moet worden rechts en ril op 25,40 cm tot aan de eerste rillijn
-       put what will be the top on the left, with the long side top score at: 2½" and 7¼"
-       with the short side at the top score at 3½" and 7"
-       now put what will be the top on the right and at 10" score down as far as the first score line
Snijd gaten met de op één na grootste van de Layering Circles framelits en de Big Shot.
Cut holes using the second largest of the Layering Circles framelits and the Big Shot.



Het inzetje voor de bal
The insert for the bauble
een stukje Lemon Lime Twist van 15,10 x 15,10 cm, rondom rillen op 1,90 cm
Lemon Lime Twist of 4-15/16" x 4-15/16" (that's just a smidge before 5"), score all around at ¾"
Snijd een gat met de op twee na grootste van de Layering Circles framelits.
Cut a hole with the third largest of the Layering Circles framelits.
Voor de rest verwijs ik je graag naar het filmpje.
The rest you can see in the video.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten